fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך יוצרים קהלים בפייסבוק?

קהל מותאם אישית (Custom Audience) – כלי רב עוצמה למשווקים בפייסבוק.

אחת הדרכים לשיווק בפייסבוק באופן אפקטיבי שייצר תוצאות משמעותיות, הינה יצירת טרגוט מדוייק של קהלי היעד אליהם אתם משווקים.
פייסבוק מאפשרת למפרסמים ומשווקים המשתמשים במערכות הפרסום שלה, לבנות קהלים מותאמים אישית (Custom Audiences) המתבססים על מדגם הלקוחות הקיימים של העסק שלכם.
אנשים שיצרו אינטראקציה מסויימת במהלך הדרך עם פוסטים בעמוד העסקי, ביקורים באתר ומעורבות בקמפיינים.

הקהל שבא במגע עם העסק ובעל היכרות מוקדמת עם הערכים והפעילויות מוגדר עבורנו כ- "קהל חם" – כלומר, קבוצת אנשים שיצרו חיבור והזדהות הלוקחים חלק פעיל ומעורבים בצורה אקטיבית.
הסיכויים להניע אותם ליצור קשר בפועל או לבצע רכישה של שירותים או מוצרים הם גבוהים יותר.
קהלים אלו הם בעלי ערך רב למפרסמים בפייסבוק ועסקים המשווקים ברשת.

חשוב לציין: קהלים מותאמים אישית נוצרים בתהליך אנונימי, כלומר אין דרך לדעת באופן שמי או פרטני מי הם האנשים השייכים לקהלים המותאמים, ומכאן שאין אפשרות לפנות אליהם באופן אינדיבידואלי.
הקהלים נבנים על סמך מאפיינים של אוכלוסיות יעד המוכרים לעסק, דאטה שהצטברה במהלך פעילות הקמפיינים, תהליכי איסוף מידע, בסיסי נתונים שיובאו ונשמרו במערכות הפרסום ועוד.

  •  הקובץ שלכם צריך להכיל לפחות 100 פריטי נתונים ייחודיים (מספרי טלפון או מיילים). מספרי הטלפון צריכים להיות בפורמט 972- וכן הקובץ צריך להיות מסוג אקסל CSV.
  •  יצירת 'קהל מותאם' עשוייה לקחת עד 30 דקות.

במדריך זה אסביר באופן מפורט כיצד בונים קהלים אלו במערכת השיווק בפייסבוק – Ads Manager.

תחילה, יש להיכנס לחשבון המודעות שלכם בפייסבוק. יש ללחוץ על התפריט העליון מצד שמאל ואז ללחוץ על טאב "Audiences":

בטאב קהלים יש ללחוץ על – Create Audience ואז על Custom Audience:

הגענו לעמוד יצירת הקהל. נבחר באפשרות Customer File:

ואז נגיע לאפשרות הבחירה:

כעת נוכל להעלות את רשימת הלקוחות הקיימים שלנו. יש שים לב – הרשימה צריכה להיות באקסל בלי כותרת בעמודה אחת בלבד המכילה את מספרי הטלפון עם קידומת 972, וכן בפורמט CSV

ניתן לרשימה הנ"ל שם ייחודי לזיהוי ואז נלחץ על Next להשלמת תהליך יצירת הקהל.

אחרי שיצרנו את הקהל שלנו ע"י העלאת רשימת הלקוחות – נוכל ליצור קהלי Lookalike ולהשתמש בהם בכדי להגיע לקהל יעד הדומה במאפיינים ההתנהגותיים של הלקוחות שהעלינו לפי ההנחיות לעיל.

איך עושים זאת? קודם כל צריך לתת לפייסבוק בערך 30 דק' על מנת להבין את גודל הקהל ברשימה שהעליתם. לאחר מכן נבחר באפשרות Create Audience >> Lookalike Audience

ואז נקבל את חלון האפשרויות הבא:

לא להיבהל. תיכף מסיימים 🙂

בשדה ה-1 בשם Source נזין את שם הרשימה שהעלינו.

בשדה ה-2 בשם Location נזין את המדינה בה אנו רוצים לשווק. רצוי שהמדינה תהיה תואמת את מיקומם של הלקוחות שהעלינו כרשימה.

לאחר מכן נלחץ על הכפתור Show Advanced Options כדי להגדיר כ-5 מעגלי קהלים דומים
– Number of Audiences.

נצמצם את ה- Audience Size לפי הפירוט לעיל – פשוט להזיז את הסרגל הדינאמי ולהצמיד לכ-5 רמות של קהלי יעד דומים למקור – רשימת הלקוחות שלנו.

בסיום התהליך יש ללחוץ על Create Audiences ולהמתין עד שקהלי ה-Lookalike יתעדכנו.

לאחר שהקהלים עודכנו נוכל לעשות בהם שימוש אפקטיבי בטרגוט בקמפיינים שלנו.

קבלו הצעה

בואו נדבר!

אנחנו מובילים גישה שונה וחדשה בתחום, המבוססת על עבודה משותפת עם הלקוחות והגשמת יעדים.

השאירו הודעה ונחזור אליכם עם כל הפרטים.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו!

אנחנו עוזרים למותגים ולעסקים בארץ ובחו"ל להגדיל מכירות ולצמוח, גלו גם אתם כיצד וקבלו טיפים מועילים שירחיבו לכם את הידע, מבטיח לא להספים ולספק ערך מוסף בלבד.