fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרסום באינסטגרם

Instagram – הרשת החברתית אינסטגרם היא אפליקציה לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו. אינסטגרם נולדה בשנת 2010 וכעבור שנה קיבלה האפליקציה את התואר "היישום של השנה" על ידי אפל. בשנת 2012 פייסבוק הודיעה על רכישת אינסטגרם. כיום הרשת החברתית מציעה שימוש בפרופילים פרטיים ועסקיים, העלאת תמונות ושימוש במסננים, וידאו, סיפורים, מערכת הודעות, פרסום ממומן, שיתופים ליעדים מחוץ לרשת ועוד.

הפרסום באינסטגרם הפך להיות לאחד מכלי הפרסום החזקים של ימינו. עם יותר ממיליארד משתמשים פעילים באפליקציה, יותר ויותר אנשי שיווק, בעלי עסקים ויזמים הופכים את הכלי הזה לכוח עסקי, וכתוצאה מכך, אינסטגרם מתאימה את עצמה ומשדרגת כל הזמן את כלי הפרסום הממומן שלה ואת היכולת למקד את הפרסום לקהל היעד העסקי הרלוונטי.

מודעות פייסבוק ומודעות אינסטגרם די דומות אחת לשנייה במאפיינים.
למעשה, מודעות אינסטגרם מנוהלות בממשק הפרסום של פייסבוק. לכן, לא ניתן להפעיל מודעה של אינסטגרם אלא אם כן מחוברים לחשבון המודעות בפייסבוק.
כל ניהול ויצירת מודעות אינסטגרם מתרחשת בממשק המודעות הממומנות של פייסבוק. למרות זאת, לא כל האפשרויות המוצעות בפרסום של פייסבוק מתאפשרות בפרסום של אינסטגרם. למשל – קיימים הבדלים מבחינת עיצוב תמונת המודעה. בגודל, בסגנון, בצבעים ובאופן התגובה של אנשים שונים לפרסומות שונות. לכן אני לא ממליץ לפרסם את אותו הדבר גם בפייסבוק וגם באינסטגרם.
כך למשל – לא כדאי לפרסם באינסטגרם מוצר בתמונה שהיא "תמונת סטודיו", אלא עדיף שיהיה אותנטי כמה שניתן, ועדיף ליצור תמונה של המוצר בשימוש או בפעולה.
בנוסף, צריך להשתדל לא להיות מכירתיים מדי באינסטגרם, כי למרות שאפשר לשים יותר מ- 20% טקסט (מה שאי אפשר בפרסומות בפייסבוק למשל), עדיף לא לרשום יותר מדי, ואם כבר רושמים טקסט, מומלץ שלא יהיה מכירתי כלל, למשל – הצעה בסגנון: "30% הנחה לזמן מוגבל למזמינים באתר!" ישר מציגה את התמונה כפרסומת וזה מרתיע מללחוץ עליה (וכמובן שונה מהנוף הוויזואלי בו אנו נתקלים בפיד באינסטגרם).

הודעה ממומנת באינסטגרם

תחילה, על מנת להתחיל פרסום באינסטגרם, חייבים לחבר את חשבון האינסטגרם לדף העסקי בפייסבוק.
איך עושים את זה? הודעה ממומנת באינסטגרם מופיעה עם המילה "Sponsored" בפינה הימנית וכך היא מבודלת מהתוכן האורגני האחר בפיד של אינסטגרם.
למודעות הממומנות באינסטגרם יש כמה אופציות הנעה לפעולה, כפי שאפשר לראות בתמונה הבאה. לדוגמא: למד עוד, הרשמה, צפיה או קנה עכשיו ועוד (Learn More ,Shop Now, or Book Now and others)

איך מחברים בין פייסבוק עסקי לאינסטגרם?

קודם כל חשוב שיהיה לכם דף פייסבוק עסקי.
במידה ויש – בתוך חשבון
 האינסטגרם, מתחת לכמות העוקבים – ישנו כפתור שנקרא Edit Profile.
לחיצה עליו תיפתח את אפשרויות העריכה של החשבון ושם תוכלו לראות את המשפט שאומר:
Try Instagram Business Tools

הכלים שפרסום באינסטגרם מאפשר הם:
1) כפתור יצירת קשר, עם אפשרויות חיבור ישירות לאימייל / לכתובת פיזית של מקום או לטלפון.
2) יצירת פרסום ממומן במערכת הפרסום של פייסבוק.
3) פרסום ממומן ישירות מתמונות באינסטגרם.
4) מעקב אחר סטטיסטיקות של פעילות החשבון והתמונות.

תחילת עבודה על פרסומת אינסטגרם

נכנסים לממשק הפרסום של פייסבוק ומומלץ לבחור – "Send people to my website" כדי שתהיה אפשרות בחירה של כפתור הנעה לפעולה. למרות שאופציות נוספות גם יאפשרו זאת.

בשלב הבא נכניס את הפרטים של הפרסום הממומן – קהל היעד, תחומי עניין, תעריפים ומודל תשלום, תמונות ותוכן.

תעריפים לפרסום ממומן

אני ממליץ ליצור מודעה שהיא לא פחות מ 5-6 ימים באוויר, מכמה סיבות. קודם כל – לוקח זמן למודעה להתפרסם בין מודעות רבות שנחשפות באינסטגרם ואם שמנו יותר מתמונה אחת – נוכל לבחון מה עבד לנו יותר ומה פחות ולבצע אופטימיזציה.
בנוסף, אני ממליץ להשתמש בתעריף של עד 20$ לפרסומת ורק אח"כ לשחק איתה ולהוסיף לה אם יש צורך. זה כמובן לא בכל המקרים מדוייק, אבל ברוב המקרים שניסיתי, זה עבד הכי טוב.

מיקומים – Placement

בשלב הבא בוחרים את ה-Placement, בו אנחנו מחליטים היכן יופיעו המודעות שלנו ונוכל לקבוע שהן תופענה באינסטגרם. נוכל אפילו לבחור באיזו מערכת הפעלה הם יופיעו ומימין נראה כמה אנשים בממוצע יחשפו אל המודעה ביום.

בשלב הבא נוכל לבחור באיזה פורמט המודעה תהיה – האם תמונה יחידה, האם קרוסלה? האם מצגת תמונות? או אולי מודעת וידאו?

פרסום תמונות אינסטגרם Promote

מתחת לכל תמונה בחשבון עסקי של אינסטגרם יש כפתור הנקרא Promote שמאפשר לנו לקדם באופן ממומן את התוכן.

בלחיצה על כפתור ה- Promote נפתח לנו לוח האפשרות לפלח את הפעילות.
ברגע הלחיצה נצטרך לבחור אחת משתי האופציות הבאות:

– קידום אתר / חנות וירטואלית / לינק שמוביל לעסק.
– קידום מקום / חנות פיזית.

יש לנו מספר אפשרויות פילוח:

* בחירת כפתור הנעה לפעולה – אם בוחרים לקדם לינק חיצוני, נקבל אופציות שהן:
Learn More
Shop Now
Watch Now
Book Now
Sign Up
במידה ונחליט לקדם מקום פיזי, האופציות שנקבל תהיינה שתי אפשרויות:
Get Directions
Call Now

בחירת הכפתור חשובה מאד ומומלץ לעשות מספר פרסומות ולבחון איזו מהם מניעה יותר לפעולה מהאחרת.
כלומר – צרו שתי פרסומות זהות ושנו רק את הכפתור בשתיהן. כך תוכלו ללמוד איזה מהכפתורים טוב יותר ומדוייק יותר לפרסום שלכם.

בשלב הבא – יש לבחור את הקהל שאנחנו רוצים לפנות אליו – או על פי רשימה שהכנו מראש (מיילים או טלפונים ניידים) או ליצור אחד חדש על פי נתוני פילוח גיל, מיקום ותחומי עניין. אני ממליץ לצמצם את הקהל ולמקד אותו ככל האפשר, כיוון שעדיף 5000 אנשים ממוקדים שהפרסומת תגיע אליהם מאשר 40,000 אקראיים ולא רלוונטיים.

לאחר מכן נבחר תקציב לקמפיין – בדרך כלל תקציב יומי סביב ה- 10$ יכול להגיע למאות וגם אלפי אנשים, תלוי ברמת הפעילות והחשיפה הכללית של החשבון שלכם. נבחר את מספר הימים שהפוסט יקודם (מומלץ בסביבות ה- 3-5 ימים כדי שיספיק להיכנס לתור הפרסומים של אינסטגרם ולצבור דאטה על פיה המערכת תבצע אופטימיזצייה ו"תלמד" את הקריאיטיב, הקהלים ואת יעד הקמפיין) ונאשר את הקמפיין.

נקודות חשובות לסיכום פרסום ממומן באינסטגרם

זכרו שכאשר מפרסמים באינסטגרם, אנשים רואים אתכם פעם ראשונה דרך הפרסומת. היו כמה שיותר יצירתיים ויוצאי דופן, וחשוב מאד שהמסר שיקבל יהיה כמה שפחות מכירתי, והרי הוא אינו מכיר אתכם ולא ישר ירוץ לקנות. עדיף אפילו לתת משהו חינם, או הפניה ללינק לקבל טיפים או כל ערך שיגרום לו ללחוץ על המודעה.שימו לב לשים תמונה איכותית ומעניינת או סרטון רלוונטי.
במידה ושמים לינק הפניה לאתר או דף נחיתה – יש לוודא שדף הנחיתה הינו רספונסיבי, או במילים אחרות – מותאם לנייד ונוח לניווט, כדי שלא תאבדו את הלקוח הפוטנציאלי שלכם בדרך (עד שכבר לחץ על המודעה!)

קבלו הצעה

בואו נדבר!

אנחנו מובילים גישה שונה וחדשה בתחום, המבוססת על עבודה משותפת עם הלקוחות והגשמת יעדים.

השאירו הודעה ונחזור אליכם עם כל הפרטים.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו!

אנחנו עוזרים למותגים ולעסקים בארץ ובחו"ל להגדיל מכירות ולצמוח, גלו גם אתם כיצד וקבלו טיפים מועילים שירחיבו לכם את הידע, מבטיח לא להספים ולספק ערך מוסף בלבד.