fbpx
Search
Close this search box.

חשיבות של חווית המשתמש בעיצוב שלכם ואיך זה משפיע על הקידום?

חווית משתמש באתר היא אחד הקריטריונים החשובים ביותר עליהם יש להקפיד כאשר בונים אתר ומקדמים אותו בגוגל. חווית המשתמש עוסקת בתחושה שמלווה את המשתמש כאשר הוא גולש באתר דרך המחשב, המובייל או מכשיר אחר.

התחושה של המשתמש מושפעת בין היתר מהאופן שבו האתר בנוי, מהעיצוב שלו, מהטכנולוגיה ומהשיווק, כאשר למשתמשים שונים יש צרכים שונים. לכן, כאשר בונים את האתר יש להגדיר את המשתמש (קהל היעד) של העסק ולוודא שהגלישה מתאימה לאנשים בעלי מאפיינים שונים שכלולים באותו קהל יעד שהוגדר.

מדוע חשוב לייצר אתר פונקציונלי? 

כדי שחווית המשתמש תהיה חיובית, יש לייצר אתר פונקציונלי, או במילים אחרות: יש לייצר אתר שיהיה קל לתפעול והתמצאות. נוחות, ניווט פשוט ויכולת למצוא את המידע המבוקש בקלות הם חלק בלתי נפרד מחוויית המשתמש.

כמו כן, יש להתאים את האתר למכשירים השונים ולדפדפנים ולהתאים את אופן התפעול לאופן שבו המשתמש חושב, כל זאת תוך הימנעות מהטעיות ושמירה על עקביות.

עם דגש על עיצוב האתר – כיצד משפיע העיצוב של האתר על חווית המשתמש?

כפי שצוין – לעיצוב של האתר יש השפעה על החוויה של המשתמש, למעשה מדובר על השפעה רבה. המראה של האתר כולל בין היתר את הצבעים שלו והסידור שלו שחייב להיות הגיוני. יש להימנע מיצירת עומס ולהקפיד שלא לבחור בצבעים שעשויים לפגוע ביכולתו של המשתמש להתמקד בעיקר.

במקרה שהאתר מסורבל, מכיל צבעים שפוגעים ביכולת הריכוז ומעמיסים על הגולש או במקרה שהכותרות לא מודגשות ולא ברור מה צריך לעשות כדי להתקדם לעבר רכישה או כדי לקבל מידע, הגולש לא יבצע את הפעולות המבוקשות (הפעולות שבעל האתר מעוניין שהגולש יבצע). בעיה אחרת היא חוסר התאמה למכשירים שונים – במידה שלמשל האתר לא מותאם למובייל והתמונות מכסות על הטקסטים, עשוי הגולש לצאת מהאתר במהירות.

עיצוב חווית המשתמש – איך משפיעה חווית המשתמש על קידום האתר?

ההגעה למקום הראשון בגוגל חשובה ביותר לבעלי עסקים. כמות המפרסמים בגוגל עצומה ובמידה שהאתר לא מופיע בעמוד הראשון, הוא לא יגיע לחשיפה רבה ולא ימקסם את הפוטנציאל שלו –להגיע למספר המכירות הגבוה ביותר שניתן.

הגולשים של ימינו נוהגים להיכנס לאתרים שמופיעים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, חלקם מגיעים גם אל העמוד השני, אך רובם נעצרים בעמוד הראשון, בין היתר משום שהם מאמינים שאם האתר הגיע למיקום כה גבוה, סביר להניח שמדובר על עסק אמין שכדאי לרכוש ממנו מוצרים.

כדי להגיע למקום הראשון בגוגל יש צורך בידע מקצועי נרחב. לא מעט גורמים משפיעים על הדירוג של האתר, ביניהם: מילות החיפוש הנבחרות (אותן מילים שהגולשים מחפשים כדי למצוא את השירות או המוצרים שהם צריכים), אך אחד הגורמים המשמעותיים ביותר הוא חווית המשתמש. למידע נוסף על קידום אתר בגוגל.

עיצוב פרלקסי או גלילה פרלקסית למשל, מאפשרת לבעל האתר להעביר לגולש מסרים בצורת סיפור ולהוביל אותו. הגלילה מאפשרת לגולש לגלול את המידע ולקבל אותו במלואו בעמוד אחד, בצורה זו ניתן להפוך את הגלישה לזורמת ונעימה. יחד עם זאת, יש להשתמש בעיצוב מסוג זה באופן מידתי משום שהוא יכול להיות בעייתי מבחינת הקידום. אתר שמעוצב באופן פרלקסי ומכיל מעט עמודים יוביל לכך שיהיה לגוגל מעט עמודים ל"אנדקס" וכתוצאה מכך פחות קישורים שמפנים לרשתות חברתיות וגורמים לאתר להיראות אמין. נוסף על העיצוב הפרלקסי ניתן לעצב את האתר באופן דינמי, עיצוב דינמי מאפשר התאמה לסוגים שונים של מכשירים והדבר מיטיב עם תהליך הקידום ומקל על העבודה משום שאין צורך במספר כתובות ובניית קישורים לכתובות שונות.

לא להגזים עם התוכן

גם כמות התוכן משפיעה על העיצוב של האתר, ומכאן – על חווית המשתמש. קטגוריות רבות שאינן מוסיפות לחוויית המשתמש עשויות לפגוע בחוויית הגלישה ולגרום לגולשים להתבלבל. צמצום אפשרויות הבחירה יכול לסייע מאוד לעיצוב האתר, למנוע עומס ולשפר את תהליך הקידום. חשוב לזכור שגולש שנכנס לאתר ורואה שהוא עמוס, עשוי לעזוב את האתר.

מעבר לזאת, גוגל של ימינו כבר לא "מתרשם" מכמות עצומה של תכנים שאינם איכותיים. כבר לפני מספר שנים הבינו מקדמי האתרים שיצירת עומס בתכנים שאינם מעניינים פוגעת בתהליך הקידום. כמות גדולה של תכנים משעממים ולא רלוונטיים גורמת לאתר לקבל דירוג נמוך יותר מאשר במקרה שהוא מכיל פחות תכנים אך התכנים איכותיים.

גולשים אוהבים "לנהוג" בדרכים סלולות וברורות

עיצוב שמקל על הניווט, מאפשר לגולש להבין מהן הפונקציות והאפשרויות שעומדות בפניו, לא מעמיס על הגולש ונוח לשימוש, הופך את חווית הגלישה לנעימה. כמו כן, תורמים סדר באתר והיררכיה נכונה לקידום האתר.

במידה שאתם מעוניינים ליהנות מתהליך קידום מוצלח שיגדיל את מספר הגולשים שנכנסים אל האתר שלכם ולהעלות את הסיכוי לכך שכמות המכירות שלכם יעלו, חשוב שתפנו אל חברה מקצועית שמתמחה בבניית אתרים, עיצוב אתרים וקידום אתרים. 

חברה מקצועית ואמינה תדע כיצד לייצר חווית משתמש נעימה שתוביל לקידום מוצלח ותסייע לכם להפיק את המרב מהאתר שלכם.

קבלו הצעה

בואו נדבר!

אנחנו מובילים גישה שונה וחדשה בתחום, המבוססת על עבודה משותפת עם הלקוחות והגשמת יעדים.

השאירו הודעה ונחזור אליכם עם כל הפרטים.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו!

אנחנו עוזרים למותגים ולעסקים בארץ ובחו"ל להגדיל מכירות ולצמוח, גלו גם אתם כיצד וקבלו טיפים מועילים שירחיבו לכם את הידע, מבטיח לא להספים ולספק ערך מוסף בלבד.