fbpx
Search
Close this search box.

גוגל מתכננת להפוך את יוטיוב לזירת קניות משמעותית

מלחשים ש… גוגל מתכננת להפוך את יוטיוב לזירת קניות משמעותית.

כל צעצוע, גאדג'ט ומוצר שתראו ביוטיוב יוכל להמכר בקרוב אונליין – לא באמזון, אלא ממש ביוטיוב עצמו.
זאת – לפי שמועות מבוססות היטב, בצירוף עם כמה חידושים אחרונים מבית גוגל, ובהם:
יוטיוב החל לבקש לאחרונה מיוצרי תוכן להשתמש במאפיינים של תוכנת יוטיוב כדי לתייג ולעקוב אחר מוצרים המופיעים בקליפים שלהם.
ההנחה היא כי בהמשך הנתונים יקושרו לכלי ניתוח וקניות של גוגל.

המטרה היא להמיר את שלל הסרטונים של יוטיוב לקטלוג עצום של פריטים שהצופים יכולים לעיין בהם, ללחוץ עליהם ולקנות ישירות. החברה גם בודקת שילוב חדש עם Shopify Inc. למכירת פריטים דרך יוטיוב.
דובר יוטיוב אישר כי החברה בודקת תכונות אלה במספר מוגבל של ערוצי וידאו. לפי הודעתו, תהיה ליוצרים שליטה על המוצרים המוצגים. החברה תיארה זאת כניסוי וסירבה לשתף פרטים נוספים.

הרקע למהלך:

עד כה – נסיונות האיקומרס של גוגל לא צלחו, והחברה העדיפה לשלוח קונים לחנויות שונות ברשת ולא למכור בעצמה מוצרים.
עם זאת, מגיפת הקורונה פגעה בתקציבי השיווק, במיוחד בענפי הנסיעות והקמעונאות הפיזית שהם המפרסמים הגדולים בגוגל. בינתיים, המסחר המקוון גדל ככל שאנשים נשארים בבית ומזמינים מוצרים נוספים ברשת.
זה השאיר את גוגל צופה מהצד כשיריבות כמו פייסבוק ואינסטגרם הופכות למוקדי קניות מקוונים. אמזון, ענקית האיקומרס בארה"ב, ראתה זינוק במכירות, ואילו גוגל ספגה את ירידת ההכנסות הראשונה שלה אי פעם ברבעון השני.

כבר חודשים שמנהלי גוגל רמזו שיוטיוב תהיה מרכזית באסטרטגיית המסחר האלקטרוני שלהם. בהתראת הרווח האחרונה של גוגל הציע מנכ"ל החברה כי סרטוני ה"unboxing" הפופולריים של מוצרים ביוטיוב, כמו גם מדריכי איפור ובישול, יוכלו כולם להוביל למכירות ישירות ביוטיוב.
כמו כן, הודיעה גוגל בחודש יולי על תוכנית לפתות סוחרים לגוגל שופינג, שכללה שילוב עם Shopify כדי שהמוכרים יוכלו לנהל את המלאי שלהם.

בסוף השנה שעברה, יוטיוב החלה לבדוק אינטגרציה דומה של שופיפיי עבור יוצרים שיכולים לרשום עד 12 פריטים למכירה בקרוסלה דיגיטלית מתחת לסרטונים שלהם, על פי החברה.
מרצ'נדייז היא אחת מכמה אסטרטגיות שיוטיוב שואפת להציע ליוצרים כאפיק הכנסה בנוסף למודעות. לכל הפחות, הצעדים החדשים יכולים לעזור ליוטיוב להעמיק את הנתונים שהיא אוספת מסרטונים כדי לחזק את עסק המודעות שלה.

אמזון ו-וולמארט בע"מ התעסקו בסרטונים המציעים מוצרים לקנייה במשך מספר שנים. עד כה, אף אחד מהקמעונאים לא הראה התקדמות רבה. בסין, עם זאת, המודל העסקי הזה המריא. ב- Douyin, הגרסה הסינית של TikTok, המשפיעים משתמשים בסרטונים בשידור חי כדי לציע לקנייה מוצרים שונים ולמכור אותם בהצלחה.

ידיעת המקור >> https://bloom.bg/34P5cOL

שאלות נוספות? דברו איתנו בשמחה ונסייע.

קבלו הצעה

בואו נדבר!

אנחנו מובילים גישה שונה וחדשה בתחום, המבוססת על עבודה משותפת עם הלקוחות והגשמת יעדים.

השאירו הודעה ונחזור אליכם עם כל הפרטים.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו!

אנחנו עוזרים למותגים ולעסקים בארץ ובחו"ל להגדיל מכירות ולצמוח, גלו גם אתם כיצד וקבלו טיפים מועילים שירחיבו לכם את הידע, מבטיח לא להספים ולספק ערך מוסף בלבד.