fbpx
Search
Close this search box.

סוגי קמפיינים בפייסבוק

זקוקים ליותר הרשמות? מעוניינים להגדיל את החשיפות לקהל היעד? הנה 4 סוגי קמפיינים בפייסבוק שיכולים לעזור לכם.

קמפיין Conversions – מיקוד להמרות

רובם המכריע של המפרסמים בפייסבוק מחפשים להשיג המרות – בין אם מדובר בלידים באתר או רכישות אונליין. קמפיין ההמרות מיועד להגיע לאנשים, שבהתאם לטרגוט שלנו, נמצאים בסבירות גבוהה להמיר באתר. איך המערכת יודעת מי הם? פייסבוק יודעים עלינו הכל. שיטות הטרגוט בפייסבוק מאפשרות לפלח קהלי יעד בהתאם למאפייני התנהגות בעמוד העסקי / באתר, וע"י כך לטרגט לקהל יעד ולבצע אופטימיזצייה באופן אוטומטי ע"י המערכת השיווקית של פייסבוק.

המפתח לקמפיין ממוקד המרות הוא הטמעה של פיקסל בדף הנחיתה שלנו (או לחילופין פשוט בכל העמודים באתר), וחשוב מכך – הגדרת יעד המרה, בין אם באמצעות הטמעה של Event, או הגדרת Custom Conversions.

ברגע שההטמעה בוצעה, הפיקסל קולט את כל התנועה שעוברת בדף הנחיתה שלנו, ומשפר בהדרגה את ביצועי הקמפיין ככל שנקלטות יותר המרות (מערכת למידה אוטומטית המבוססת על Data).

חשוב לציין: ההמלצה הרשמית של פייסבוק היא שקמפיין ממוקד המרות פועל במיטבו רק כאשר נקלטות בין 10-20 המרות ביום. יחד עם זאת, מניסיוננו כל עוד יש זרם עקבי של המרות על בסיס יומי, האופטימיזציה להמרות עובדת מצוין ומביאה את הקהל הרלבנטי ביותר.

זה, בעיני, סוג הקמפיין החשוב ביותר להכיר לכל מי שמעוניין בלידים ו/או מכירות באתר.

קמפיין Traffic (בעבר נקרא: Website Clicks)

גם זה קמפיין בסיסי וחשוב לכל מי שרוצה להביא תנועה רבה ככל האפשר לדף הנחיתה ו/או לאתר שלו. הגדרת יעד של תנועה לאתר מעודד את האלגוריתם של פייסבוק להציג את המודעות לאנשים שסביר מאוד שילחצו על המודעות שלכם.

הבעייתיות עם קמפיין הקלקות היא, שבניגוד לקמפיין המרות, הוא עלול למשוך הרבה סקרנים, או אנשים שלא בהכרח בשלים להשארת פרטים / רכישה, ויחד עם זאת, זו דרך מעולה להשיג חשיפה רחבה לדף הנחיתה או לאתר שלנו, במיוחד אם יש לנו מוצר חדש ולא מוכר, או לחילופין – אם קמפיין ההמרות מתקשה להגיע לחשיפה מלאה לקהל שלנו (קורה לפעמים, בייחוד בקמפיינים חדשים ש"נתקעים" בשלב התחלתי עקב חוסר ב- Data) – ואז מעבר לקמפיין הקלקות "יפתח" את התנועה, ישחרר את התקיעות ובעיקר יאפשר לפיקסל של פייסבוק לצבור נתונים ולהתניע את תהליך הלמידה שלו.

גם בקמפיין זה – הטמעת תקינה של פיקסל באתר ובדפי הנחיתה הינה קריטית להצלחה!

קמפיין לאיסוף הרשמות – Lead Generation

אחד מסוגי הקמפיינים היותר חדשניים של פייסבוק, הקיים מזה כשנה וחצי, הינו קמפיין יצירת הלידים הפנימי של פייסבוק, המאפשר לכם למעשה לקלוט פניות של מתעניינים, מבלי להקים כלל דף הנחיתה, ולמעשה בלי שהגולש נדרש כלל לצאת מפייסבוק, או אפילו למלא את פרטיו – אם כל מה שאתם צריכים הוא מס' טלפון וכתובת מייל, פייסבוק ימלאו מראש את הפרטים עבור הגולש ותוך 2 לחיצות בדיוק הוא כבר נרשם וחזר לענייניו.

בבדיקות רבות שביצעתי, אני ומפרסמים אחרים, קמפיין Lead Generation מסוגל להניב לידים זולים משמעותית ביחס לסוגי קמפיינים אחרים, ויחד עם זאת סובל מ-2 חסרונות עיקריים:

  1. רמת הבשלות של הלידים בד"כ נמוכה מאוד – דווקא בגלל הקלות שבה הם משאירים את הפרטים, הגולש נחשף למעט מאוד מידע לגביכם ולגבי ההצעה שלכם, ולכן גם יש לו מעט מאוד מידע.
  1. כמות גדולה יחסית של לידים לא רלבנטיים – בגלל המעורבות הנמוכה שנדרשת מהגולש לצורך השארת פרטים, אנשים רבים משאירים פרטים במהירות או בלחיצה בטעות, ושוכחים מכך שעד שחזרתם אליהם – וכך נוצר למעשה מצב שבו יש לנו כמות גדולה אמנם של לידים אבל הרבה מהם לא יהיו רלבנטיים ויהפכו למכירות.

אז מתי בכל זאת כדאי להשתמש בקמפיין זה?

תחילה – הוא מעולה בכל מה שקשור להרשמה לניוזלטר או רשימות תפוצה – הוא מייצר הרשמות מהירות וזולות וברגע שקיבלתם את כתובת המייל יש לכם עכשיו נכס לטווח הארוך (אפשר להשתמש במיילים ובפרטים על מנת לדוור או לשליחת סמסים לטובת חימום הלידים והכנה לבשלות לקראת פנייה טלפונית.

שנית – זה קמפיין מצויין אם יש לכם אנשי מכירות טובים ומיומנים.
איש מכירות טוב זקוק להתעניינות הקלה ביותר בשביל לייצר מכירה, ובקמפיינים 'קשים' שהלידים בדרך הרגילה, כלומר דרך דפי נחיתה, יקרים מאוד – קמפיין Lead Generation ייצר הרבה עבודה למערך המכירות שלכם.

קמפיין מעורבות (Page Post Engagement) / קמפיין צפיות בוידאו.

ערבננו פה שני סוגים שונים של קמפיינים, אבל בעצם הם דווקא מאוד דומים כי שניהם נועדו לייצר מעורבות וחשיפה לתכנים שלכם ברמת הפוסט עצמו בלבד. קמפיין PPE נועד לקדם פוסטים שונים בעמוד במטרה לייצר מעורבות עם הקהל שלכם – לייקים, תגובות ושיתופים, ומכאן שהוא יוצג לאנשים שלאו דווקא ממירים או לוחצים על קישורים, אבל נוטים לגלות מעורבות רבה בתכנים שהם רואים בפייסבוק. על אותו עיקרון בדיוק, קמפיין PPV או Video Views, יחשוף את הסרטון שלכם לאנשים שבסבירות גבוהה יצפו בו.

למה זה טוב?

לאחרונה הוסיפו פייסבוק שתי אפשרויות מעולות ליצירת קהלים לפרסום – אנשים שצפו בסרטונים שלנו, ואנשים שיצרו מעורבות עם פוסטים בעמוד. אם נשקיע בתכנים איכותיים בפוסטים ובסרטונים, נוכל לקדם אותם לקהל המטרה שלנו על מנת לייצר "הבשלה" – להביא אנשים במגע עם המותג שלנו ומה שיש לנו להגיד, לחשוף אותם אלינו ואל המסרים שלנו, ולאחר מכן את אלו מהם שגילו מעורבות נטרגט בקמפיין ממוקד המרות או הקלקות עם הצעה פרסומית רלבנטית.

חשוב בכל פעילות שיווקית להקדיש חלק מהתקציב ל-"חימום קהל היעד" וקמפיינים מהסוג הנ"ל מעולים למטרה זו.

קבלו הצעה

בואו נדבר!

אנחנו מובילים גישה שונה וחדשה בתחום, המבוססת על עבודה משותפת עם הלקוחות והגשמת יעדים.

השאירו הודעה ונחזור אליכם עם כל הפרטים.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו!

אנחנו עוזרים למותגים ולעסקים בארץ ובחו"ל להגדיל מכירות ולצמוח, גלו גם אתם כיצד וקבלו טיפים מועילים שירחיבו לכם את הידע, מבטיח לא להספים ולספק ערך מוסף בלבד.