fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיווק ממומן בגוגל אדס

מבוא לפרסום ב-
Google Ads

זה יותר מעשור שגוגל מובילה את רשימת מנועי החיפוש הפופולאריים ביותר בעולם.
סקר TIM™ האחרון שנערך בישראל מציב את גוגל כאתר הראשון עם קרוב ל-90% חשיפה שבועית (מעל 3.5 מיליון מבקרים בשבוע). לצד פלטפורמת החיפוש המתקדמת של גוגל, פותחה מערכת מתקדמת לא פחות – פלטפורמת הפרסום Google Ads.
הפרסום בגוגל הינו מבוסס מילות חיפוש בתוכניות "תשלום להקלקה (P.P.C-Pay Per Click)".
 
כלומר, מפרסם משלם בפועל אך ורק אם לקוח פוטנציאלי הקליק על המודעה שלו. בשנים האחרונות, הפרסום בגוגל אדס הוכח ככלי פרסומי בעל ערך רב אשר הולך וצובר פופולאריות כערוץ פרסום אינטרנטי מוביל. לגוגל אדס יתרונות רבים, ביניהם: גמישות, יכולת להגיע לקהלים מגוונים, שימוש בקריאטיב ומסר מותאמים, שליטה פרטנית על עמודי הנחיתה אליהם מגיע הגולש – וכל זאת תוך שליטה מתקדמת על התקציב. ניהול חכם ומקצועי של מסעות הפרסום בגוגל אדס יכול להוביל להחזר מצוין של ההשקעה (ROI) ובהשגת המטרות של הקמפיין.
 
ביכולתו של המפרסם לבחור את מונחי החיפוש אשר עבורן יופיעו המודעות והפרסומות שלו. כמו כן, המפרסם יכול להציג מודעה שונה עבור כל קבוצת חיפושים/מילות מפתח שהוא מגדיר מלכתחילה. המפרסם משלם בפועל רק כאשר משתמש מקליק ונכנס לאתר היעד שיכול להיות דף נחיתה ייעודי שהוכן לצורך הקמפיין או אתר אינטרנט רגיל המכיל מוצרים.
דירוג המודעה בעמודי תוצאות החיפוש של גוגל נקבע למעשה על פי שילוב של שני פרמטרים. הראשון, הצעת מחיר (Bid) בשיטת מכרז עבור מילות מפתח אשר אותן הגדיר המפרסם מראש. הפרמטר השני הוא ציון איכות (Quality Score). ציון האיכות מהווה ציון משוקלל של שלושה מרכיבים: שיעור הקלקה (CTR), מדד רלוונטיות טקסטואלית (התאמה בין מילות המפתח שהוגדרו בקמפיין לבין המודעות עצמן) וחוויית דף הנחיתה (מנוע החיפוש של גוגל סורק את האתר/דף ובודק מאפיינים טכניים וטקסטואליים). ככל שציון האיכות והצעת המחיר גבוהים יותר – כך גדל הסיכוי שהמודעה תוצג במיקום גבוה יותר.

למה כדאי לפרסם ב - Google Ads?

איך מתחילים לפרסם ב - Google Ads?

חוויית היום הראשון של השימוש בממשק גוגל אדס עלולה להיות קצת מלחיצה ומבלבלת. מפרסמים רבים פותחים מסע הפרסום הראשון שלהם בהתרגשות רבה, מכניסים מספר מילות מפתח, מגדירים הצעות מחיר אך הם לא רואים תוצאות מידיות ומוותרים באכזבה.

ככלל, יש מספר קשיים הניצבים בפני משתמשים חדשים במערכת הפרסום בגוגל. כאשר הקושי הראשון טמון בהבנת ממשק המשתמש. ממשק המשתמש של גוגל אדס די פשוט לשימוש, אולם זאת רק לאחר היכרות מסוימת עם המושגים, אופן הגלישה בחשבון ופרמטרים נוספים. תחילת השימוש במערכת מחייבת לימוד של מונחים חדשים כמו: קבוצות מודעות, עלות להקלקה, החזר על ההשקעה (ROI), שיעור הקלקה, מעקב המרות, קודים להטמעה, ניהול מסע הפרסום ועוד.

אפילו גם כאשר מפרסמים מתחילים מתגברים על משוכות אלה, צפויות אכזבות נוספות כגון: הפסקת הופעת מודעות בשל יחס הקלקה נמוך (CTR), ביטויים ללא נפח חיפוש, מודעות שאינן מאושרות על ידי גוגל לאור מדיניות הפרסום שלה, בעיות טכניות בהטמעת הקודים השונים אותם מספקת המערכת ועוד.

ישנם שלושה חוקים בסיסיים למי שמתכננן פרסום בגוגל: היו סבלניים, אל תישאבו לפאניקה ובצעו מחקר מעמיק ומקצועי של השוק וקהל היעד שלכם.
לאור הקשיים בהם נתקלים מפרסמים מתחילים, מציעה גוגל מדריכים מצוינים Online והוראות מפורטות לפתיחת חשבון פרסום בגוגל אדס שלב אחרי שלב. מפעם לפעם עורכת גוגל שינויים בממשק (מראה, פרמטרים, ועוד) ומעדכנת אותו.

בכדי להיכנס לחשבון הפרסום שלכם בגוגל אדס יש להתחבר לחשבון המייל שלכם בגוגל – איתו תרצו להגדיר את אמצעי התשלום ופרטים עסקיים נוספים – ואז לגשת לקישור הבא: כניסה לגוגל אדס.
הכניסה לפלטפורמת השיווק נעשית באמצעות שם המשתמש והסיסמא שסיפקתם במהלך ההרשמה.