fbpx
Search
Close this search box.

הצ'ק ליסט
לשיווק דיגיטלי

הצ'ק ליסט לשיווק דיגיטלי
שכל עסק חייב!

בתוך ים המידע שאפשר למצוא בקלות ברשת, עולה לא פעם בלבול של “איך עושים את זה נכון” ואיך באמת נכון לעסקים להגיע לקהל הגדול. אני כאן כדי לעשות סדר בעניינים.

הכנתי עבורכם צ’ק ליסט מלא לקידום דיגיטלי ואני מבטיח שגם אם סעיף אחד נשמע לכם ממש ברור מהכותרת – תיכנסו לקרוא כי אני עומד להפתיע.

מה מכיל הצ'ק ליסט?

החלטתם לנסות בכוחות עצמכם לפרסם את העסק בגוגל ובפייסבוק?

הנה צ'ק ליסט עם כמה דברים הכרחיים שאתם חייבים לדאוג שיעבדו בקמפיין שלכם, על מנת להפיק ממנו את המיטב, כלומר: להשיג כמה שיותר תוצאות בכמה שפחות כסף על מודעות.

ראשית צריך להבין: גם פרסום בגוגל וגם פרסום בפייסבוק מצריכים הכנה מוקדמת. אלו הדברים שאתם צריכים לדאוג שיהיו מוכנים עוד לפני שאתם ניגשים לבנות קמפיין פרסום דיגיטלי בכל אחת מהפלטפורמות.

1. לאן אתה שולח אותי?

אתר / דף נחיתה – הבסיס הדיגיטלי שלכם. בגוגל אתם חייבים אתר פעיל או דף נחיתה, דומיין כלשהוא, כדי לבנות קמפיין קידום ממומן, בפייסבוק לא ממש. זה הבדל משמעותי אחד בין שתי הפלטפורמות וזה הבדל גדול. עבור מפרסמים ובעלי עסקים בלי אתר ובלי תקציב לבניית אתר, פייסבוק מספקת גן עדן לפרסום ישיר דרך הדף העסקי שלה והגדילה לעשות כאשר יצרה את טפסי הלידים הקטנים שלה המהווים סוג של דף נחיתה קטן לכל דבר (נרחיב באחת הכתבות הבאות על היתרונות והחסרונות של מודעת הלידים בפייסבוק). בכל מקרה תמיד עדיף אתר כמובן.

אתם רוצים שהגולש יעבור אליכם בצורה אקסקלוסיבית, ותוכלו להציג לו את מרכולתכם בצורה הכי רחבה ומעוצבת שאפשר ולא לחלוק זמן מסך ומקומות פרסום עם עסקים אחרים. חשיבות האתר אינה רק בנראות אל גם בתאימות להצלחת הקמפיין שלכם.

דף הנחיתה מהווה מרכיב חשוב בציון האיכות של מודעת הפרסום בגוגל. השקיעו באתר שלכם וגם הקמפיינים של המודעות שלכם ישתפרו, בגוגל ובפייסבוק.

2. לאן זה מתחבר?

ממשק – כמו מערכת סטריאו ישנה וטובה בה הכול מתחבר להכול, המגבר לרמקולים לפטיפון, לנגן הדיסקים ולאקולייזר, גם תכנית השיווק הדיגיטלית שלכם צריכה לחבר את כל המרכיבים בה כדי להפיק את ה'סאונד' האולטימטיבי. אתם רוצים שהלידים יגיעו ישירות למייל דרך זאפייר למשל או API אחר, אתם רוצים לשגר פוסטים מראש לכל פלטפורמות הפרסום שלכם, אתם צריכים שהדוח החודשי שלכם יכיל את המידע המדויק ביותר מכל קמפיין ושתהיו בקונטרול על הכול כולל הכול, כולל הלקוחות שלכם דרך תוכנת CRM וכו'. כשהכול מנוטר ומסודר יש פחות סיכוי לאבד מידע חשוב בדרך והאופטימיזציה יעילה יותר ולוקחת פחות זמן עבודה.

3. מה הלקוח מקבל?

גודיס, הטבות, הנחות וכו' – קידום בגוגל ובפייסבוק הם לא נוסחת קסם להבאת לקוחות. קמפיין פרסומי טוב תמיד יישען על תכנית שיווקית ומיתוגית קודמת. ברגע שיש לכם ביד מוצר או שירות מנצחים קל יותר לפרסם אותם כמובן אבל אתם צריכים לשחק חכם עם הקלפים שלכם או במקרה הזה עם התקציב שלכם. קחו מראש סכום כלשהו או מוצרים שאתם יכולים 'להקריב' לטובת פעילות קידום בפייסבוק למשל, בה תציעו מתנה כלשהיא לגולש שינצח בפעילות. החשיפה והתנועה שתקבלו מאותה מודעת פרסום בתוספת עלות המתנה צריכים להשתלם. לפני שאתם מריצים קמפיין חשבו טוב טוב מה אתם יכולים לתת ולמה אתם יכולים להתחייב כי תצטרכו לעמוד בהבטחה. כמובן שאפשר להפסיק את המודעה בכל עת אבל חישוב מוקדם של עלויות שאתם מוכנים לספוג לטובת הבאת לקוחות, חשוב.

4. "הגעת ליעד"

הגדרת יעדים – אחד מיתרונות הפרסום בדיגיטל זה היכולת להעריך מה ההוצאה ביחס לתוצאות. אמנם לא תמיד במדויק אבל בהמשך, לאחר ביסוס הקמפיין זה משתפר. עוד לפני שאתם מתחילים, עשו ההערכה מה אתם רוצים להשיג, מה ייחשב הצלחה, ומה לא. הגדירו יעדים מעשיים. אם הקמפיין יצליח תוכלו לשכפל למוצר דומה או להוסיף תקציב. אם הוא ידשדש תבררו מה לא עובד ותשנו אסטרטגיה. בכל מקרה לפני שאתם מתחילים ללכת תדעו לאן אתם רוצים להגיע: האם להגדיל את המחזור ב-10% הוא יעד ריאלי? האם 30 לידים בחודש (אחיד ביום) זה יעד מקובל בתחום שלכם? וכדומה.

5. הגדרת מילות מפתח

מחקר מילות מפתח – הוא המפתח להצלחה בקמפיין קידום ממומן בגוגל. זה מאוד פשוט. הגולש חיפש משהו בגוגל? אם המודעה שלכם כוללת את אותה מילת חיפוש יש סיכוי טוב שהמודעה שלכם תוצג בפניו. אפילו לא צריך דוגמא כדי להסביר זאת. אם גם האתר או דף הנחיתה שלכם מכילים את אותם ביטויים כטקסט חי (לא על גבי תמונה) אז הסורקים של גוגל יהיו מרוצים מאוד לגלות שהמודעה שלכם ודף הנחיתה שלכם רלוונטיים לאותה מילת חיפוש שהגולש הקיש וישמחו להציג לו את המודעה שלכם.

6. קמפיין מודעות מנצח

לפגוע בול במטרה – הלב של מסע הקידום בגוגל ובפייסבוק הוא המודעות שלכם. פה מתחילה עבודת האמנות לבנות קמפיין חכם, מסודר ויעיל. לאחר שהגדרתם את בסיס מילות החיפוש שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יקישו כדי למצוא את העסק שלכם, זה הזמן לבנות מודעות איכותיות ותמציתיות ולהשתמש בכל הפיצ'רים הקיימים בגוגל אדס או בביזנס מנג'ר בפייסבוק כדי ליהנות מיתרון על המתחרים: שימוש בסייט לינקס (Site Links) בגוגל, טלפון, כתובת במודעה (קבלת גלויה מגוגל), שימוש בדוח מונחי החיפוש כדי לדעת איזה מלים נוספות להכניס לקמפיין, מילות חיפוש שליליות (פסילת מילות חיפוש לא רלוונטיות שהפעילו את הודעה שלכם) ועוד. יש עוד המון דברים קטנים כגדולים שאפשר לעשות שרק מי שהתנסה במערכת הפרסום יכול להבין וליישם. אסטרטגיות הצעות מחיר על מילות חיפוש, יעדי המרה וכדומה.

7. "תודה"!

חשיבות "עמוד התודה" – אם גולש כבר השאיר פרטים אצלכם, תגידו לו תודה. מעבר לכך שזה נימוס בסיסי תוכלו ללכוד את אותו גולש בעזרת פיקסל מוטמע בדף התודה ולהכניס אותו לרשימת התפוצה שלכם, לקהל הרימרקטינג (שיווק מחדש) ועוד. גולש שהשאיר פרטים הוא זהב לעסק. עכשיו צריך לוודא שהליד (LEAD) שלו לא ילך לאיבוד וליצור איתו קשר בהקדם האפשרי לפני שיתקרר והגולש ימצא בינתיים עסק אחר או יאבד עניין. אם ממשקתם הייטב את הליד למייל שלכם ולשאר מערכות העסק (מחלקת השיווק למשל) אתם בדרך הנכונה.

8. לסיכום

לפני שאתם ניגשים לקמפיין פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק וודאו שיש לכם צ'ליסט מוכן עם מטרות ויעדים, תקציב, גישה טכנולוגית וכוח אדם שידע לטפל בלידים הנכנסים במהירות האפשרית ובצורה הטובה ביותר. חבל להפסיד ליד שהוצאתם עליו כסף רב בגלל שירות לקוחות לקוי למשל. כל מרכיב בשרשרת חשוב, החל מבחירת מילות מפתח נכונות, דרך עיצוב דף נחיתה ממיר, ניטור הלידים הנכנסים ועד דף התודה. בהמשך תבנו מודעות רלוונטיות בהן מוצגות מילות החיפוש שמצאתם במחקר מילות המפתח. נצלו כל אספקט של הפלטפורמה להגדרת קהלים רלוונטיים, יצירת קמפיין רימרקטינג ושימוש בכל כלי הפרסום וניתוח הנתונים המתוחכמים של גוגל ופייסבוק אשר יעזרו לכם למקסם את החזר ההשקעה שלכם (ROI) על הקמפיין.

ליצירת
קשר

לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

לקוחות ופרויקטים