fbpx
Search
Close this search box.

מה כדאי ולא כדאי לעשות בתקופת בחירות בפרסום ממומן

בימים האחרונים עולות המון שאלות מה כדאי לעשות ואיך להתמודד עם תקופת הבחירות ועל ההשפעה שלה על הקמפיינים הממומנים שלנו בפייסבוק.

החלטתי להרים את הכפפה ולשתף פה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם לשמור על CPA יציב ולא להשתולל יותר מדי.

1.להשוות CPM ולראות האם מדובר בעלייה משמעותית – חלק מהעניין של תקופת הבחירות היא ריבוי המפרסמים שנכנסים לכל auction (מכרז) ובכך ה-CPM והתחרות עולה – מה שמביא לעלייה במחירים של התוצאות. במידה ומדובר בעלייה משמעותית מחודש שעבר, תורידו תקציבים/תעברו לאסטרטגיית ביד (אפרט בהמשך).

2.תוסיפו חוקים אוטומטיים לקמפיינים שלכם – יש המון חוקים אוטומטיים שניתן להוסיף (תלוי מטרת קמפיין) לקמפיינים שלכם על מנת לא לחרוג מה-CPA המיועד ולא לתת לפייסבוק להשתולל.
ממליץ להוסיף חוקים כגון:
חוק שבודק את האדסטים הפעילים כל כמה שעות, במידה ואדסט באותו יום מוציא כסף ולא מצליח להביא תוצאות במחיר הרצוי – להוריד תקציב ב-50%.

למי שמשתמש באסטרטגיית ביד – אם אדסט באותו יום הביא תוצאות במחיר טוב (כמובן שכדאי להעלות ב20% את ה-CPA שלכם בתקופת הבחירות) – להעלות את הביד בעוד 10% כל כמה שעות. במידה ולא – להוריד את הביד כדי שלא ישתולל.
חוק שבודק את העלות CPA ב-7 ימים האחרונים. במידה ולא עומד במחיר – לכבות מודעה. המטרה היא לעשות אופטימיזציה ב-7 ימים האחרונים ולא להסתכל על 30 יום בתקופה כזאת מאחר וכל יום בתקופת הבחירות הוא "יום מלחמה" וכל דקה מפרסם אחר מעלה / מוריד ביד מה שגורם לחוסר יציבות בעלות ובתוצאות.

3. השתמשו בכלי "Inspect Tool" של פייסבוק – במידה ואתם מנהלים קמפיינים מסוג המרות, כדאי לכם להתחיל להשתמש בכלי הזה. מי שלא מכיר – תעברו ללשונית של האדסטים, תעבירו את העכבר על אדסט אקראי ותלחצו על Inspect.

על מה מסתכלים?

הכלי נותן לכם מידע אודות המכרזים, תחרות, והאם אתם מתחרים בעצמכם.
במידה ותסתכלו על ה-Auction Competition תוכלו לראות את רמת התחרות הגבוהה שיש בימים אלו. לכן הכול משפיע והתוצאות מתייקרות.
מדד Audience Overlap – נותן לכם אינדיקציה האם אתם מתחרים בעצמכם ונלחמים על אותם קהלים. במידה והאחוזים גבוהים (מעל 10%) – תבדקו את הקהלים שלכם. במידה ואתם רואים לנכון לאחד אותם – תאחדו.
מדד ה-Significant Edit – בגרפים תוכלו לראות מתי ביצעתם שינוי משמעותי כגון עדכון קהלים, העלאה משמעותית של התקציב היומי, העלאת/הורדת ביד וכו'. במידה ובגרף אתם רואים עלייה במחיר ובתחרות – תחזרו לתאריך שבו ביצעתם את השינוי המשמעותי הזה ע"פ פייסבוק ובמידת הצורך תבטלו את השינויים.

4. תפרסמו לקהלים רחבים מאוד – תנו לפייסבוק לעשות אופטימיזציה ולהביא את התוצאות באמצעות פרסום לקהל רחב מאוד.
לא אומר שלהתמקד בקהל מצומצם זה לא נכון, אבל בימים אלו עדיף ואף מומלץ לפרסם לקהל רחב מאוד.

5. שימו לב לקראייטיב – תדאגו לרענן את הקראייטיב כל הזמן, הקהל שלכם רואה מלא מודעות ביום והמטרה שלכם היא לתפוס את העין שלהם בזמן שהם גוללים. במידה ואתם משתמשים באותו קראייטיב כבר כמה שבועות – התקופה הזאת תהיה לכם עוד יותר קשה. לכן מומלץ לרענן את הקראייטיב כל הזמן.

6. עברו לאסטרטגיית ביד קאפ – לדוגמא, במידה וה-CPA שלנו הוא 5$ להרשמה, בתקופה הזאת ממליץ להעלות את ה-CPA ב20% ולהעביר את כל האדסטים לאסטרטגייה של ביד קאפ.
מומלץ לשים ביד של X ושהתקציב היומי יהיה כפול 7 ממנו.

יש מצב שאתם קוראים את המאמר הזה ואנחנו כבר בבחירות מס' 10… אבל עדיין, רלבנטי לכם? מתמודדים עם שוק תחרותי והתוצאות יקרות מדי? דברו איתנו.

קבלו הצעה

בואו נדבר!

אנחנו מובילים גישה שונה וחדשה בתחום, המבוססת על עבודה משותפת עם הלקוחות והגשמת יעדים.

השאירו הודעה ונחזור אליכם עם כל הפרטים.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו!

אנחנו עוזרים למותגים ולעסקים בארץ ובחו"ל להגדיל מכירות ולצמוח, גלו גם אתם כיצד וקבלו טיפים מועילים שירחיבו לכם את הידע, מבטיח לא להספים ולספק ערך מוסף בלבד.