fbpx
Search
Close this search box.

המדדים החשובים ביותר למעקב אחר ביצועי ה-SEO שלך

קידום אתרים אורגני אורך זמן ודורש התמדה, ידע, ניסיון והכרות עם כלים שונים ומתקדמים טכנולוגית. ניתן לקדם אורגנית את האתר שלך בשיטות עשה זאת בעצמך, עם זאת עדיף להשאיר את המלאכה לאנשי המקצוע המיומנים ולעקוב אחר הדוחות הנשלחים אליך ממקדם האתרים שבחרת.

בין אם החלטת לקדם את האתר שלך לבד ובין אם בעזרת חברה מקצועית ויעילה לקידום אתרים ולפרסום באינטרנט – עליך לעקוב אחרי מדדים חשובים כדי לבחון את אסטרטגיית הקידום שבחרת בה, לבדוק מה ניתן לשפר ולייעל, וכדי לקבל החלטות נכונות.

כדי לדעת אילו מדדים הם החשובים ביותר למעקב אחר קידום האתר בגוגל או במנוע חיפוש אחר פנינו למומחים שלנו וביקשנו מהם רשימה של המדדים החשובים ביותר למעקב אחר ביצועי ה-SEO. המומחים של החברה מסבירים לנו על מדדי המעקב החשובים ביותר לבדיקת אסטרטגיית ה-SEO.

מדד התנועה האורגנית לאתר או לדף נחיתה

תנועה אורגנית לאתר שלך נועדה להביא את הגולשים לאתר המקודם במנוע החיפוש, ועליך להתייחס לשיעור ההמרה האורגני שהוא אחד מהמדדים החשובים ביותר עבורך כדי לבחון את יחס ההמרה, כלומר האם גולשים שהגיעו לאתר שלך ביצעו פעולה מסוימת כמו רכישת מוצר באתר, רישום לרשימת תפוצה, הזמנת שירות, השארת פרטים ליצירת קשר וכו'.

ניטור ומעקב אחרי התנועה האורגנית, ובעיקר יחס ההמרה האורגני (Organic Conversion Rate) מאפשר לך לדעת כמה המרות בוצעו על ידי גולשים שהגיעו מתנועה אורגנית לאתר שלך ועד כמה התוכן באתר משפיע עליהם לבצע פעולה מסוימת כמו הזמנת מוצר או שירות.

את מדד התנועה האורגנית מבצעים בעיקר על מנוע החיפוש של גוגל בגלל שרוב הגולשים יגיעו לאתר שלך ממנוע החיפוש הפופולרי ביותר בישראל ובעולם. יחד עם זאת, תנועה אורגנית מגיעה לאתר גם ממנועי חיפוש אחרים ועליך להתייחס לכך ולבדוק את התנועה האורגנית שהגיעה ממנועי חיפוש אחרים מאחר ואם התנועה דלילה כדאי להשקיע בקידום האתר לא רק בגוגל אלא גם במנועי חיפוש רלוונטיים נוספים, ביניהם בינג, במיוחד אם אתה מציע שירות ללקוחות מעבר לים.

את התנועה האורגנית לאתר כדאי לבדוק באמצעות כלים שונים כמו גוגל אנליטיקס, וכדאי להתייחס לשני פרמטרים עיקריים:

  • תנועה אורגנית לעמוד הנחיתה – את התנועה האורגנית מודדים באופן רוחבי אך יש לעקוב אחרי הביצועים של כל עמוד נחיתה בנפרד כדי לשפר את המיקום בדף התוצאות. בדרך כלל מקדמים כמה עמודי נחיתה במקביל, חלקם יגיעו לעמוד הראשון של גוגל וחלקם יגיעו לעמודים אחרים, באמצעות ניתוח ומעקב של התנועה האורגנית לעמודי הנחיתה תוכל לדעת איזה אסטרטגיה עבדה הכי טוב.
  • תנועה אורגנית על פי מיקום – בקידום אורגני מבצעים טרגוט לקהל יעד לפי אזור גיאוגרפי מסוים, ניתוח מדד זה מאפשר לך לעקוב אחר התנועה האורגנית לפי מיקומים שונים וכך תוכל לשפר את האסטרטגיה של קידום האתר ולהרחיב את פעולות הקידום האורגני לקהלי יעד גם באזורים נוספים.

כמו כן, כדאי לעקוב אחר התנועה האורגנית לפי מכשיר ולפי דפדפן, אלו מדדים חשובים שיסייעו לך לשפר את קידום האתר בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.

יחס (שיעור) המרה אורגני

שיעור ההמרה האורגני הוא אחד מהמדדים החשובים ביותר עבורך. המרה אורגנית היא פעולה שגולש המבקר באתר שלך מבצע, לדוגמה הזמנת או רכישת מוצר או שירות, מילוי טופס ליצירת קשר, הצטרפות לרשימת תפוצה, הרשמה לקורס אונליין וכו'.

מעקב אחר מדד שיעור ההמרה האורגני מסייע לך לשפר את אסטרטגיית ה-SEO שלך, ולגרום לגולשים המגיעים לאתר לבצע פעולה שבה אתה מעוניין.

לבטח תופתע מהנתונים המוכיחים שרבים מבעלי האתרים באינטרנט מתמקדים רק במדד התנועה האורגנית, בכמות המבקרים ובהמרה ממילות המפתח, והם אינם עוקבים אחר מדד שיעור ההמרה באתר שלהם.

מדד התנועה האורגנית של מילות המפתח

דירוג מילות המפתח הוא אחד מהמדדים החשובים, זהו גם אחד המדדים שניתן לעקוב אחריו בקלות ובדיוק רב. ככל שהאתר שלך מדורג גבוה יותר עבור מילות מפתח רלוונטיות כך התוצאות העסקיות שלך ישתפרו, והדירוג שלך בתוצאות החיפוש יהיה גבוה ותקבל חשיפה רחבה ויותר תנועה אורגנית לאתר.

כמובן שעליך לעשות מחקר מילים מעמיק ולבחור נכון את מילות המפתח ואת ביטויי הזנב הארוך. יש מגוון כלים, מרביתם חינמיים, המאפשרים לך לעקוב אחרי מדד זה ביעילות ולשפר את אסטרטגיית קידום האתר.

ראוי לציין כי בחירה נכונה של מילות המפתח מבטיחה גם שיעור נטישה נמוך יותר, וכך הדירוג שתקבל מגוגל וממנועי חיפוש אחרים יהיה מיטבי. כמו כן, המעקב אחר מדד התנועה האורגנית ממילות המפתח מסייע לך להתמקד במילות המפתח המובילות תנועה גדולה לאתר.

מדד שיעור הנטישה (Bounce Rate)

שיעור הנטישה מציין את כמות הגולשים שהגיעו לאתר שלך, כלומר לעמוד שאתה מקדם, ונטשו אותו לאחר צפייה בעמוד אחד. עליך להקפיד על שיעור נטישה נמוך עד כמה שניתן ולמנוע מהמבקרים באתר לצאת ממנו במהירות. עליך לזכור כי האלגוריתם של גוגל מדרג את האתרים גם לפי מדד זה, ואם גולשים רבים יגיעו לאתר אך יעזבו אותו מהר הדירוג שלך ייפגע משמעותית וגוגל ימקם אותם בדירוג נמוך יותר בתוצאות החיפוש מאחר והוא מבין שגולשים לא מצאו את מבוקשם באתר שלך.

כמו כן, שיעור נטישה גבוה יחסית מעיד על כך שהתוכן בעמוד בו הם נחתו אינו מספק את צרכיהם ואינו רלוונטי לביטוי שהם חיפשו במנוע החיפוש. לכן, עליך לבדוק את התאמת מילות המפתח, איכות התוכן בעמוד המוקדם, עיצוב, חוויית משתמש, זמן טעינה של העמוד ועוד.

חשוב להדגיש כי התוכן באתר שלך חייב לספק מידע בעל ערך לגולשים המגיעים לאתר. אם תשקיע רק בהגברת התנועה לאתר ובבחירה נכונה של מילות המפתח אבל הגולשים ממהרים לנטוש את האתר – התדמית של העסק שלך תיפגע, אתה עלול להפסיד לקוחות ולפספס מכירות, וגם מנועי החיפוש ידרגו אותך במקום נמוך יותר.

אגב, שיעור נטישה גבוה מ-70% מחייב אותך לשנות את אסטרטגיית קידום האתרים שלך, לבצע אופטימיזציה טובה יותר, לשדרג את התכנים ואת מבנה ועיצוב האתר ולבצע פעולות נוספות.

מדד שיעור הנטישה של גולשים המגיעים מהמובייל שלהם

לאחר עדכון מובייל פירסט מבית גוגל ניתן דגש רב על מדדים הקשורים לגולשים המגיעים לאתר מהמובייל שלהם. עליך לדעת כי מרבית הגולשים המבקרים כיום באתר שלך הגיעו אליו באמצעות הסמארטפון שלהם ולא דרך המחשב או הטאבלט.

מעקב אחר מדד שיעור הנטישה של גולשים המגיעים מהמובייל מאפשר לך לדעת האם האתר שלך נראה טוב במסכי המובייל, האם עשית לו אדפטציה למובייל והאם האתר רספונסיבי. רוב הגולשים מגיעים לאתר שלך מהסמארטפון לכן חשוב לבדוק מדד זה כדי לשפר את האתר ולהבטיח שהעמודים נראים היטב ומתאימים למסכים של הסמארטפונים. האתר חייב לספק חווית משתמש ייחודית גם במובייל ולא רק במסכים הגדולים של המחשבים בבית ובעבודה.

מדד נראות במנועי החיפוש

נראות האתר במנועי החיפוש מהווה מדד חשוב נוסף שעליך לעקוב ולבדוק אותו לעיתים תכופות. מדד זה מציין את תדירות הצגת הדומיין שלך בדפי תוצאות החיפוש בהתאם למילות המפתח שבחרת בהן. כאשר אתה עוקב אחר מדד נראות החיפוש, למשל באמצעות Google Search Console, תוכל לשפר את האופטימיזציה של האתר ולמשוך יותר גולשים לבקר בו.

מדד נראות במנועי החיפוש מאפשר לך לקבל נתונים עוד לפני שהאתר המקודם מתחיל למשוך תנועה גבוהה יותר של מבקרים, וכך תוכל לשפר את אסטרטגיית קידום האתר וליהנות מחשיפה רחבה יותר ומדירוג גבוה בתוצאות החיפוש.

מדד שיעור הקלקה אורגני (CTR)

שיעור ההקלקה (CTR – Click Through Rate) מתאר את אחוז הגולשים שמקליקים על הקישורים המופיעים בדפי תוצאות החיפוש המובילים לאתר שלך. זהו מדד חשוב במיוחד בקידום אתרים אורגני, מדד זה מציג בפניך נתונים אודות העמודים שעובדים טוב ומביאים לך הרבה תנועה לאתר.

אפשר לעקוב ולבדוק את מדד שיעור ההקלקה באמצעות כלים כמו Google Search Console. ככל ששיעור ה-CTR גבוה יותר כך אתה זוכה לתנועה גבוהה יותר לאתר ויכול לשפר את התוצאות העסקיות וליצור נכס דיגיטלי משמעותי ובעל ערך, וכמובן ליצור בידול מהמתחרים.

כדאי לבצע מעקב אחרי שני מדדי CTR:

  • שיעור ההקלקה לפי עמוד נחיתה המסייע לך להבין אילו עמודים מביאים הכי הרבה תנועה ומייצרים לך יותר רווח.
  • שיעור ההקלקה לפי מילות מפתח, מדד זה מסייע לך להבין אילו מילות מפתח קיבלו יותר הקלקות וכך תוכל להתאים את עמודי הנחיתה המשקפים היטב את רצונות וצורכי הגולשים, ובנוסף אם תגלה מדד CTR  נמוך לעמוד נחיתה מסוים תוכל לשנות את האסטרטגיה ולשפר את התוצאות.

מדד השהייה באתר

כפי שעליך להתייחס לשיעור הנטישה מעמודי הנחיתה, חשוב לעקוב אחר מדד משך השהייה בעמוד הנחיתה בפרט, ובאתר בכלל. המטרה שלך היא להשאיר את הגולשים שהגיעו בתנועה אורגנית לעמוד הנחיתה כמה שיותר זמן, לכן עליך ליצור ממשקים נוחים וברורים עם לחצני ניווט נוחים, להשקיע בתוכן איכותי שיגרום למבקרים באתר לעיין בעמודים נוספים ולא רק בעמוד הנחיתה אליו הם הגיעו, וכך תקבל דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש.

מדד הקישורים הנכנסים

מומחים לקידום אתרים משקיעים הרבה זמן ומשאבים בקישורים נכנסים, זהו כלי חשוב ואפקטיבי בתחום ה-SEO ואחד מהגורמים המשפיעים ביותר על דירוג האתר שלך במנועי החיפוש, ובהם כמובן גם גוגל.

בכל אסטרטגיית SEO ישנה התייחסות לבניית קישורים לאתר, את הקישורים רוכשים מאתרים אחרים בעלי סמכות, יש חברות העוסקות רק בקניית קישורים. האלגוריתם של גוגל מנתח את איכות הקישורים ומדרג את האתר שלך בהתאם לאיכותם, הכלל שצריך להנחות אותך הוא לא הרבה קישורים כפי שהיה נהוג בעבר כדי לקדם אורגנית אתרים, אלא איכות הקישור וסמכות האתר ממנו הוא יוצא.

אם תשקיע בקישורים לא איכותיים האתר שלך יקבל דירוג נמוך בתוצאות החיפוש ומאמצי קידום האתרים ייפגעו באופן משמעותי. מומלץ להיעזר בכלים שונים לבדיקת איכות וסמכות הקישורים, עדיף להשאיר את הנושא למומחי קידום כדי לבנות מערך קישורים איכותי לטווח הארוך.

מדד סמכות הדומיין

מדד חשוב המשפיע על הציון והדירוג של האתר שלך במנועי החיפוש, ציון סמכות הדומיין נע בטווח 100-0,  הציון של גוגל הוא 100 בעוד הציון של פייסבוק הוא 96, והשאיפה שלך היא לקבל ציון גבוה כדי לקבל דירוג גבוה וטוב יותר מהאלגוריתמים של מנועי החיפוש.

אפשר להשתמש בכלי של MOZ כדי לבדוק את מדד סמכות הדומיין של האתר שלך, זהו בעיקר מדד אינפורמטיבי אך אם הציון נמוך כדאי לבדוק האם הדומיין חדש ונדרש זמן כדי לקבל ציון גבוה או שאולי רכשת דומיין ותיק שקיבל עונש מגוגל בעבר.

למידע נוסף על שירותי SEO דברו איתנו.

קבלו הצעה

בואו נדבר!

אנחנו מובילים גישה שונה וחדשה בתחום, המבוססת על עבודה משותפת עם הלקוחות והגשמת יעדים.

השאירו הודעה ונחזור אליכם עם כל הפרטים.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו!

אנחנו עוזרים למותגים ולעסקים בארץ ובחו"ל להגדיל מכירות ולצמוח, גלו גם אתם כיצד וקבלו טיפים מועילים שירחיבו לכם את הידע, מבטיח לא להספים ולספק ערך מוסף בלבד.