שיווק ממומן בגוגל אדס
מבוא לפרסום ב-
Google Ads
למה כדאי לפרסם ב - Google Ads?
- תקציבי הפרסום בגוגל שפויים – שיטת ה-P.P.C בשונה מערוצי פרסום אחרים (כגון המדיה המסורתית) מאפשרת גם לעסקים בינוניים וקטנים לפרסם בתקציבים שפויים והגיוניים. זאת לא זירת התחרות כמו בטלוויזיה או ברדיו. כאן השוק פתוח לכולם.
- פרסום בגוגל אדס מהווה כלי שיווקי ממוקד, יעיל ומשתלם במיוחד. זהו כלי המיועד לכל עסק המעוניין לפרסם מוצר או שירות לקהל ממוקד, מבלי לבזבז זמן וכסף על אמצעי מדיה יקרים יותר (וממוקדים פחות). העובדה שהמודעה מגיעה ישירות לקהל המעוניין בתכנים שלה, הופכת אותה לאפקטיבית במיוחד ומתאימה לעסקים קטנים וגדולים כאחד.
- פרסום בגוגל בתקציב מוגבל – בממשק קיימים מגוון דרכים אשר מאפשרות למפרסמים לחסוך בתקציב שלהם. לדוגמא, הגבלת שעות הופעת המודעות, ביצוע התאמות מחיר ממוקדות למודעות במכשירים ניידים, הגדרת ימים ספציפיים להופעת מודעות – לדוגמא באם מדובר בעסק שמספק מוצרים לבתי עסק אחרים (B2B) נוכל להגביל את הימים והשעות בהם יופיעו המודעות.
- מגוון פתרונות פרסום – גוגל אדס מציגה למפרסמים מגוון פתרונות פרסום אשר מתאימים לצרכים ולמטרות שונות. ניתן לפרסם מודעות ברשת החיפוש של גוגל (מנועי החיפוש מטעמה), ברשת המדיה (רשת של אלפי אתרים שונים במגוון שפות) והן באתר יוטיוב שמאפשר קידום והפצת סרטוני וידאו בעלויות נמוכות יחסית. בנוסף, יש סוגים שונים של מודעות ומסעות פרסום נוספים כגון מסע פרסום של מודעות אינטראקטיביות (מדיה עשירה), מסע פרסום של שיווק דינמי מחדש (הפניית מודעות עם פרטי מוצרים ספציפיים ללקוחות ייעודיים) וכו'.
- פרסום מודעות ממוקדות בהתאם למוצר / שירות אותו העסק מבקש לפרסם – במידה ויש לי עסק שמתמחה במוצרים לבעלי חיים, המודעות שלי יופיעו רק בחיפוש של מילות מפתח רלוונטיות לאותו התחום. במידה והלקוח הפוטנציאלי מעוניין במוצרים שלי – כל מה שדרוש הוא להקליק על המודעה ולעבור לאתר.
- ניתן להציע שירותים ללקוחות פוטנציאליים בדיוק כשהם מחפשים שירות מסוים. בשונה מפרסום באתרי אינטרנט שמבוסס בעיקר על מיתוג-Brain Wash, כאן הלקוח כבר נמצא בתהליך חיפוש אקטיבי.
- יכולות ניתוח ובקרה מתקדמות – בפני מפרסמים בגוגל עומדים מגוון כלי ניטור, מעקב ובקרה מתקדמים המספקים מידע על ביצועי מסעות הפרסום בכל רגע נתון . לאחרונה השיקה גוגל גם אפליקציה למכשירים ניידים דרכה ניתן לצפות בביצועי מסע הפרסום ולנהל אותו גם משם. כלל הכלים הללו מסייעים למנהל הקמפיינים ולמפרסמים להבין מגמות שיווקיות וללמוד כיצד לייעל באופן מתמיד את ביצועי מסעות הפרסום.
- פילוחי קהל מדויקים – ממשק הפרסום בגוגל אדס מאפשר למפרסמים להפנות מודעות ופרסומות עבור קהלים מדויקים בהתאם לגילאים ספציפיים, תחומי עניין, מיקומים גיאוגרפיים מדויקים ועוד. אלו מונעים בזבוז מיותר של תקציבים ומשפרים את ההתאמה בין קהל היעד למוצרים.
- חסכון בהוצאות – בשיטת ה-P.P.C המפרסם משלם רק כאשר הלקוח הפוטנציאלי מקליק על המודעה. עובדה זו מסייעת למפרסם לחסוך בהוצאות שלו. שכן, אם הגולש לא הקליק על המודעה - התקציב לא מתבזבז.
- פרסום בגוגל הוא מיידי. ניתן להעלות את מסע הפרסום תוך שעות ספורות ולהורידו מייד. כך ניתן לפקח באופן יעיל על הביצועים ולמנוע בזבוז תקציב.
איך מתחילים לפרסם ב - Google Ads?
חוויית היום הראשון של השימוש בממשק גוגל אדס עלולה להיות קצת מלחיצה ומבלבלת. מפרסמים רבים פותחים מסע הפרסום הראשון שלהם בהתרגשות רבה, מכניסים מספר מילות מפתח, מגדירים הצעות מחיר אך הם לא רואים תוצאות מידיות ומוותרים באכזבה.
ככלל, יש מספר קשיים הניצבים בפני משתמשים חדשים במערכת הפרסום בגוגל. כאשר הקושי הראשון טמון בהבנת ממשק המשתמש. ממשק המשתמש של גוגל אדס די פשוט לשימוש, אולם זאת רק לאחר היכרות מסוימת עם המושגים, אופן הגלישה בחשבון ופרמטרים נוספים. תחילת השימוש במערכת מחייבת לימוד של מונחים חדשים כמו: קבוצות מודעות, עלות להקלקה, החזר על ההשקעה (ROI), שיעור הקלקה, מעקב המרות, קודים להטמעה, ניהול מסע הפרסום ועוד.
אפילו גם כאשר מפרסמים מתחילים מתגברים על משוכות אלה, צפויות אכזבות נוספות כגון: הפסקת הופעת מודעות בשל יחס הקלקה נמוך (CTR), ביטויים ללא נפח חיפוש, מודעות שאינן מאושרות על ידי גוגל לאור מדיניות הפרסום שלה, בעיות טכניות בהטמעת הקודים השונים אותם מספקת המערכת ועוד.
ישנם שלושה חוקים בסיסיים למי שמתכננן פרסום בגוגל: היו סבלניים, אל תישאבו לפאניקה ובצעו מחקר מעמיק ומקצועי של השוק וקהל היעד שלכם.
לאור הקשיים בהם נתקלים מפרסמים מתחילים, מציעה גוגל מדריכים מצוינים Online והוראות מפורטות לפתיחת חשבון פרסום בגוגל אדס שלב אחרי שלב. מפעם לפעם עורכת גוגל שינויים בממשק (מראה, פרמטרים, ועוד) ומעדכנת אותו.
בכדי להיכנס לחשבון הפרסום שלכם בגוגל אדס יש להתחבר לחשבון המייל שלכם בגוגל – איתו תרצו להגדיר את אמצעי התשלום ופרטים עסקיים נוספים – ואז לגשת לקישור הבא: כניסה לגוגל אדס.
הכניסה לפלטפורמת השיווק נעשית באמצעות שם המשתמש והסיסמא שסיפקתם במהלך ההרשמה.