שיווק בבינג
האוקיינוס הכחול
של מנועי החיפוש
קידום אתרים (אורגני או ממומן) בבינג אינו נפוץ בישראל. אף על פי כן הצוות הבין-לאומי של בינג, מנוע החיפוש שבבעלות מיקרוסופט, הזמין את נציגי החברות המובילות בישראל לקידום אתרים בין-לאומי לאירוע Breakfast with Bing, ובו הציגו את רשת האתרים של בינג, את החידושים האחרונים במערכת הפרסום של בינג ואת היתרונות של בינג אדוורדס לעומת המתחרה המפורסם.
למה לפרסם בבינג?
נכון לנובמבר 2016 גוגל אמנם שולטת על קרוב לשני שליש משוק החיפוש האמריקאי – כמעט פי שניים בהשוואה לבינג – אבל קהל המשתמשים בבינג הוא מבוסס יותר: ההוצאות של המחפשים בלעדית בבינג גבוהות ב-25% מהמשתמש הממוצע. בנוסף, ה-CPC (תשלום לקליק) ברוב התחומים הוא נמוך יותר בהשוואה לגוגל.
הפרסום בבינג התפתח כדי לעמוד בציפיות של משתמשים בעידן המובייל. לכן, המיקוד במילות המפתח הוחלף בכוונות הקונים ובחוויית המשתמש, וגדל השימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו פרוגרמטיק ועוזרים אישיים.
כמה עדכונים בפרסום בבינג:
Autobidding: הממשק המעודכן של בינג אדוורדס כולל כלים אוטומטיים חדשים ובאמצעות אפשר להגדיר בידינג אוטומטי עבור כמה יעדי קמפיינים (למשל: להגדיל את מספר ההקלקות או ההמרות, להגדיר יעד ל-CPA), וכך לשפר את החזר ההשקעה בקמפיינים.
כלי ניהול משותפים: הכלי תוכנן עבור חברות שיווק באינטרנט והוא מאפשר לנהל כמה חשבונות בינג אדוורדס בהרשמה אחת, וכן מציע כמה כלים המייעלים ומקצרים את שיתוף המידע וניהול החשבונות, התשלומים, התקציבים ומהמשתמשים.
תקציב משותף: פיצ'ר חדש המאפשר למפרסמים להוציא את כל התקציב המוגדר. כלומר, אפשר להגדיר תקציב יומי המשותף לכמה קמפיינים או לכל הקמפיינים בחשבון, ואם נשאר סכום לא מנוצל כלשהו הוא יחולק בין שאר הקמפיינים. כך, המפרסמים יימנעו מתקציב לא מנוצל, יקדישו פחות זמן לחלוקת התקציב בין קמפיינים שונים וישפרו את הביצועים של הקמפיינים המצליחים ביותר.
פורמטים חדשים של מודעות בינג ותוספים למודעות
מודעות חיפוש דינמיות (Dynamic Search Ads): מודעות השולפות מידע מתוכן האתר במקום להשתמש במילות מפתח. לדוגמה, במקום לציין באופן כללי את מונח המפתח "מבצע", המודעה הדינמית תכלול מידע מפורט כמו אילו מוצרים נמכרים במבצע, מה גודל ההנחה וכדומה. המפרסמים יוכלו להגדיר דפים או קטגוריות ספציפיות והכותרות ייווצרו אוטומטית בעזרת התאמת מילות מפתח.
Structured Snippet Extensions: תוספים למודעות המאפשרים להדגיש עד 10 מוצרים או שירותים באופן מובנה בטקסט המודעה, וכך לשפר את המעורבות ואת שיעור ההקלקה.
תוספי קריאה לפעולה: תוספים הכוללים כפתור קריאה לפעולה. המפרסמים יכולים לבחור מתוך 17 סוגי פעולות (לקנות, להזמין, לדפדף, להוריד, להירשם, להשוות ועוד), או ליצור קריאה לפעולה מותאמת אישית.
Dynamic Product Extension: תוסף מודעות ויזואלי המאפשר למפרסמים להציג תמונות של המוצרים מתחת לתוכן המודעה.
מודעות לקידום אפליקציות: מודעות לקידום הורדה והתקנה של אפליקציות למובייל. באמצעות זיהוי אוטומטי של סוג המכשיר, המשתמש נשלח ישירות לחנות האפליקציות הרלוונטיות, וכך נמנע בזבוז מיותר של קליקים על ביקורים באתר האינטרנט.
בעתיד בינג מתכננים להוסיף עוד פיצ'רים של מסחר אלקטרוני לרשת הפרסום בינג אדוורדס, בהם תמונות של המוצרים במודעות, קידום חנויות, עדכונים על ירידה במחיר ועוד.